برجام یا همان مذاکرات هسته‌ای برای رفع تحریم‌ها؛خوب یا بد؟

شناسه : 3130 11 جولای 2022 - 11:07 294 بازدید ارسال توسط :

محمدحسین روشنک ؛  رئیس اتاق مشترک ایران و تاجیکستان ، ۲۰تیر۱۴۰۱ این روز‌ها همزمان با پیگیری‌ برای رفع مشکلات اجرای برجام با هدف رفع تحریم‌ها در دولت آیت الله رئیسی، برنامه‌‌سازانی در تلویزیون و رادیو که خود را از طرفداران دولت فعلی معرفی و نمی‌خواهند مستقیم به وزارت خارجه دولت سیزدهم حمله کنند، با یک […]

برجام یا همان مذاکرات هسته‌ای برای رفع تحریم‌ها؛خوب یا بد؟
پ
پ



محمدحسین روشنک ؛  رئیس اتاق مشترک ایران و تاجیکستان ، ۲۰تیر۱۴۰۱

این روز‌ها همزمان با پیگیری‌ برای رفع مشکلات اجرای برجام با هدف رفع تحریم‌ها در دولت آیت الله رئیسی، برنامه‌‌سازانی در تلویزیون و رادیو که خود را از طرفداران دولت فعلی معرفی و نمی‌خواهند مستقیم به وزارت خارجه دولت سیزدهم حمله کنند، با یک برنامه‌ریزی تلاش دارند به مذاکره‌کنندگان دولت روحانی که حال خانه نشین هستند به تندی حمله کنند تا آن مثال معروف به «درب» که مذاکره‌کنندگان دولت روحانی باشند بگویند تا «دیوار» که همکاران دکتر رئیسی هستند، بشنوند و نتوانند مذاکرات را در جهت رفع تحریم‌ها به نتیجه رسانند.


چند سؤال جدی در این مورد مطرح است:

✅ اینگونه برنامه‌سازی‌ها توسط مدعیان طرفداری نظام و دولت دکتر رئیسی واقعا با چه هدفی انجام میشود؟

✅ آیا اینگونه برنامه‌ها به اعتبار و بویژه به اقتدار نظام و مقامات ارشد کشور که شاهد، ناظر و تصمیم‌گیرنده مسائل مهم چون مذاکرات هسته‌ای هستند و اجازه امضای برجام را داده‌اند خسارت وارد نمی‌کند؟ و اگر بگویند بدون اجازه امضا کرده‌اند پس اقتدار نظام کجا بوده است؟

✅ آیا مذاکره‌کنندگان در دولت روحانی میتوانسته‌اند بر خلاف نظر مشاوران ارشد مقام معظم رهبری، مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان، مجمع تشخیص مصلحت نظام و در نهایت رهبر معظم انقلاب توافقی را امضا کنند؟

✅ اگر مذاکره‌کنندگان در دولت روحانی برخلاف نظر مقامات عالی کشور به زیان نظام توافقی داشته و متنی را امضا کرده‌اند، چرا بازداشت و به جرم خیانت به مصالح کشور محاکمه نشده و نمی‌شوند؟

✅ مگر نه اینکه مقامات کشور و اکثریت جامعه همچون من از اول میدانسته که آمریکا خائن، قلدر و عهد و پیمان شکن بوده، هست و خواهد بود، پس چرا برجام را قبول کردیم؟

✅ اگر به‌قول برنامه‌سازان تلویزیون، کل نظام اشتباه کرد که برجام را پذیرفت، فرض کنیم که همه بخصوص وزارت خارجه دولت روحانی در امضای برجام اشتباه کردند، حال که ترامپ برابر منِش ذاتی آمریکا عمل و عهد و پیمان شکست و از برجام خارج شده، چرا در دولت جناب آقای دکتر رئیسی به مذاکرات مستقیم یا غیر مستقیم با آمریکا برای احیای برجامی که از اول «بد» بوده ادامه می‌دهیم؟

#برجام #مذاکرات #آمریکا #ترامپ #روحانی #رئیسی #دولت_سیزدهم

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.